همه چیز درباره کشیدن دندان
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان یکی از مهمترین اعضای صورت است که دست دادن آن بسیار دردناک و ناراحت کننده خواهد بود. اما چرا برخی افراد مجبور می‌شوند تا دندان های خود را بکشند. کشیدن دندان ممکن است چه عوارضی داشته باشد. چکار باید انجام دهیم تا دندان هایمان سالم بماند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین راجع به لمینت دندان بیشتر بدانید.

دلایل کشیدن دندان

دندان یکی از مهمترین اجزای صورت است که به راحتی نبودنش می‌تواند باعث اختلال در زیبایی و قدرت تکلم و ... شود. علاوه بر دلایلی همچون پوسیدگی و عفونت شدید، عوامل دیگری نیز می‌تواند ما را مجبور به کشیدن دندان کند. برای مثال در برخی شرایط فرد برای انجام ارتودنسی مجبور به کشیدن دندان می‌شود.

در ادامه به برسی چند تا از اصلی ترین دلایلی که باعث می‌شود پزشک تصمیم به کشیدن دندان شود را برای شما بازگو می‌کنیم :

  • کمبود جا در فک یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث شود پزشک تصمیم به کشیدن دندان ما بگیرد. همانطور که در بالا تر اشاره کردیم، درمان ارتودنسی می‌تواند دلیلی برای کشیدن دندان های سالم، به خصوص دندان عقل باشد. وقتی ازدحام در میان دندان ها بسیار زیاد است و جا برای دندان ها کم است، متخصص تصمیم به کشیدن برخی از دندان های شما به ویژه دندان عقل خواهد گرفت.
  • از دیگر دلایل مهم می‌توان به آسیب دیدگی های گوناگون اشاره کرد. عفونت بیش از حد و آسیب دیدگی شدید به هر دلیلی می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که ما به خاطر آن مجبور به کشیدن یکی از دندان هایمان خواهیم شد.
  • برخی افراد نیزهستند که در دهان خود دندان های اضافی دارند و یا یکی از دندان های آنها در حال رشد زیر لثه می‌باشد. بدون شک شما هم حدس زدید که تنها راه چاره کشیدن آن دندان ها است.
  • شکستگی عمودی ریشه در زیر لثه نیز یکی از دردناک ترین این موارد است که فقط دندان مذکور باید کشیده شود. زمانی که حیات دندان به وسیله بیماری به خطر می‌افتد باید آن دندان از دهان خارج شود. پریودنتیت یا مرحله ای پیشرفته از بیماری های لثه باعث لق شدن دندان می‌شود. این بیماری باعث از بین رفتن حمایت استخوانی در اطراف لثه می‌شود و همین امر می‌تواند باعث لق شدن دندان شود.
  • از دیگر دلایل کشیدن دندان می‌توان به مواردی همچون
  1. اگر فردی قصد انجام شیمی درمانی و یا پیوند عضو داشته باشد، می‌تواند برای جلوگیری از خطرات احتمالی اقدام به خارج کردن دندان هایی کند که دچار عفونت و یا خرابی و پوسیدگی هستند.
  2. گاهی اوقات شخص شاید به خاطر وضعیت مالی و شرایط اقتصادی مجبور به کشیدن دندان خود شود. هزینه های بالای دندانپزشکی و دارو ها می‌تواند شخصی را وادار به این کار کند.

اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع بلیچینگ دندان کلیک کنید.

 سخن آخر

به طور کلی شما به عنوان فردی که برای دندان های خود ارزش قائل می‌شوید در قبال خود این وظیفه را دارید که به هر شکلی که می‌توانید از دندان های خود در بربر کرم خوردگی و یا عفونت مراقبت کنید. داشتن اطلاعات کافی راجع به این مسائل خود می‌تواند انگیزه ای در این جهت باشد تا شما از دندان های خود بیشتر مراقبت کنید.

وبسایت تهران دنتال ایمپلنت به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: